Könyvkölcsönzés

Autizmussal összefüggő szakirodalom kölcsönzés szülők, pedagógusok részére. A kölcsönzés során ingyenes szaktanácsadással is állunk rendelkezésükre. A könyveket 4 hétre lehet kikölcsönözni, mely egy alkalommal meghosszabbítható. A kölcsönzés díjmentes! A kölcsönzés szabályai részletesen A könyvkölcsönzési szolgáltatás használatának szabályzatában olvasható, illetve a kölcsönző helyen is elérhető. Szabályzat megtekintése.

Kölcsönözhető könyvek listája


Buron: A csodálatos 5 pontos skála – A társas viselkedés és az önkontroll összefüggésének tudatosítása a nevelésben

A társas viselkedés és az önkontroll összefüggésének tudatosítása a nevelésben (fénymásolható skálákkal). A nagysikerű munka első magyar kiadása hat fejezetből áll. Az első rész röviden bemutatja, hogyan érdemes használni a skálát. Az elmúlt évek során a korábbi skála használatával sok új tapasztalatot és tanulságos történetet gyűjtöttünk össze, ezért ezekkel is kibővítettük ezt a kötetünket. A második részben az eredetileg 14-pontos skála részletes ismertetését és példáit találják. Ez emlékeztetőül szolgálhat azoknak, akik már az első, eredeti angol nyelvű kiadást is ismerték, de bemutatja ezt a pazar eszközt a hátterével együtt azok számára is, akik most először találkoznak a módszerrel. A könyv további fejezetei friss információkat tartalmaznak, amelyeket a hazai és külföldi szakemberek részéről felmerült igények kielégítésére állítottunk össze, főként azoknak, akik azt szerették volna, hogy a fiatalabbaknál, és az autizmus spektrum súlyosabb részéhez sorolható tanulók tanításában is alkalmazhassák ezt az eszközt. Így a harmadik részben olyan skálák találhatók, amelyeket kifejezetten kisebb gyerekekre terveztünk. A negyedik fejezet viszont az autizmus klasszikusabb formáiban érintettekkel foglalkozik. Számukra készült például a Szorongásgörbe modelljének továbbfejlesztett változata. Az ötödik fejezetben új skála-ötletek szerepelnek, ezeket szintén sikeresen használtuk első könyvünk megjelenése óta. A hatodik, vagyis az utolsó részben felsoroljuk azokat a célokat és irányelveket, amelyeket elsősorban a terapeuták, illetve a sajátos nevelési igényű (SNI) gyermekek fejlesztésében dolgozó pedagógusok alkalmaznak az egyénre szabott tantervekben (IEP).

Andrew Powell: A harag megértése

Aki autizmussal érintett családban él, tanúsíthatja, az autista gyereknek több mindennel kell megbirkóznia.

Sok, autizmusban érintett családban fordulnak elő dühkitörések és “cirkuszok”. A harag megértése könyv az autizmus-spektrumon élő gyerekek szüleit és gondozóit célozza meg. Elemzi a harag lehetséges okait, és praktikus tanácsokat ad abban, hogyan segíthetik a gyerekeket a “kiakadások” átvészelésében, az érzelmeik irányításában.

Tartalom:
Miért mérgesek az autista gyerekek?
A harag megelőzése és csökkentése
A kiakadások átvészelése
Segíts a gyereknek az érzéseit irányítani
Segítségkérés

dr. Wenn Lawson: A szenvedélyes elme – Hogyan tanulnak az autisták?

A könyv kulcsszava a megértés. A szerző, dr. Wenn Lawson – aki maga is autista – a kötetben kritikusan ismerteti az autizmus eddigi elméleteit (kognitív elméletek), rávilágítva azok erősségeire és gyengéire, majd részben a saját életéből vett tapasztalatok, másrészt a munkája során szerzett ismeretek alapján felvázol egy, az eddigiektől gyökeresen eltérő új autizmus modellt.
„Ebben a könyvben mindenki mástól eltérően megpróbálok magyarázatot adni az autizmus rejtélyére, és pozitív együttműködési módokat felvázolni egy olyan jövő érdekében, amelyben mindannyian reménykedünk.”
A kötet – annak ellenére, hogy tartalmilag rendkívül gazdag – könnyen érthető, ezért nem csak a szakembereknek, hanem minden érintettnek jó szívvel ajánlható.

Dr. Balázs Anna: Autista a testvérem!

Az angliai Nottinghamban olyan szakemberek, akik autista gyermekekkel és családjaikkal foglalkoznak, két kis könyvet írtak az autista gyermekek testvérei számára. Ezekből a könyvecskékből született ez a kötet. Az a célja, hogy segítséget nyújtson a gyerekeknek abban, hogy megértsék, és hogy másoknak is meg tudják magyarázni, mi a baj fogyatékos testvérükkel. Ajánljuk ezt a könyvet minden gyereknek, és a szülőknek, pedagógusoknak is.

Sandra Harris: Autista gyermekek testvérei

A könyv egyaránt szól szülőkhöz és szakemberekhez. Az alábbi témákat taglalja részletesen: 1. Fiú- és lánytestvérek: Együtt és egymás mellett élés 2. Miért csinálja ezt? Az autizmus magyarázata gyermekek számára 3. Beszélgessünk: Hogyan segíthetünk gyermekeinknek megosztani gondolataikat és érzéseiket? 4. Az egyensúlyozási mutatvány: Hogyan találjunk időt családunkra, munkánkra és magunkra? 5. Gyermekjáték: Hogyan segíthetünk a gyermekeknek együtt játszani?

Theo Peeters: Autizmus az elmélettől a gyakorlatig

A szerzõ a könyvben olyan elveket képvisel, amelyeknek elfogadott tudományos alapja van, és ennek a gyakorlatba való átvitel során szintén vannak következményei. A szerzõ megpróbálja elmagyarázni az autizmus elméleti megértése és annak a nevelésre tett hatásai közötti kapcsolatot. A hivatásos gondozók számára megkísérel olyan munkafilozófiát átadni, melybõl nevelési módszertant fejleszthetnek ki. Öt fontos elvet magyaráz meg – az autizmus mint pervazív fejlõdészavar a jelentés problémája kommunikáció szociális interakciók a képzelõerõ problémája – és ezek mindegyikét gyakorlati alkalmazásuk általános megvitatása is követi. A könyvben leírtakat sok találó példa segítségével még teljesebben tudja illusztrálni. A szerzõ a könyvet a széleskörû nyilvánosságnak szánta, inkább ismeretterjesztõ jelleggel.

Rita Jordan, Stuart Powell: Autizmussal élő gyermekek megismerése és tanı́tása

Az Autizmussal élő gyermekek megismerése és tanítása című könyv azokhoz szól, akik autizmussal élő gyermekek oktatásával és támogatásával foglalkoznak. A főbb fejezetek, melyek további témacsoportokra bontva taglalják a kérdéskört: 1. Speciális nevelési szükségletek, A fejlődésre gyakorolt hatások, A nevelés és a tanítás tranzakciós jellege 2. A fejlődés szociális aspektusai 3. A fejlődés emocionális aspektusai 4. A kommunikáció fejlesztése 5. A nyelvfejlődés 6. A gondolkodás fejlődése 7. Viselkedésproblémák kezelése 8. Tantervi kérdések.

Wiesner: Az autizmus kézikönyve – Amit minden szülőnek, családtagnak és tanárnak tudnia kell

Szakszerű válaszok a mindennapok kérdéseire az autizmussal kapcsolatban. Az autizmus elméleti és gyakorlati kérdéseinek átfogó ismertetését írták meg a Szerzők kifejezetten azzal a szándékkal, hogy az érintett szülők, családtagok és nem utolsó sorban pedagógusok számára adjanak fogódzót a mindennapi problémák megoldásában. Az autizmus kézikönyvében közérthetően és könnyen áttekinthetően szólnak az autizmusról a fogalom meghatározásától a diagnózison keresztül az esetleges gyógyszeres kezelésig mindenről, ami az érintettek számára fontos lehet, így például:
– az autizmus és a kapcsolódó autizmus spektrumzavarok, mint pl. az Asperger-szindróma háttere, megbízható szűrési feltételek autizmusra,
– gyakorlati információk a kiegészítő és alternatív terápiákról,
– tanácsok a helyes oktatási programok kialakításához,
– életkorspecifikus problémák kezelése.

Dr. Balázs Anna: Az autizmus korszerű szemlélete

Az autizmus korszerû szemléletében a szerzõ elsõsorban az alapellátásban dolgozók szempontjai szerint foglalja össze az autizmusról 1991-ig rendelkezésre álló legfontosabb ismereteket.

Eric Schopler, G.Mesibov, V.Shea: Az autizmusspektrum zavarok TEACCH szemléletű megközelı́tése

A TEACCH az autizmussal élõ, és hasonló kommunikációs problémákkal küzdõ gyermekek kezelésére és oktatására kialakított program. Ennek a könyvnek a célja a TEACCH program sokoldalú leírása és magyarázata, annak szemléletnek az alapján, hogy az autizmus neuropszichológiai rendellenesség, és hogy az intervenciós stratégiáknak szoros összefüggésben kell lenniük az autizmus neuropszichológiájával kapcsolatos gyakorlati tapasztalatokkal.

Eric Schopler: Életmentő kézikönyv szülőknek krízishelyzetek megoldásában az autizmusban és hasonló állapotokban

Az Életmentő kézikönyv szülőknek krízishelyzetek megoldásában az autizmusban és hasonló állapotokban című könyvében a szerző 350 anekdotát elemez és értelmez szakmai szempontból, amelyekben autisztikus spektrumzavarral élő gyermekek és fiatalok szülei számolnak be viselkedésproblémák hatékony, egyéni megoldásáról, mint pl. az étkezési, alvási szobatisztasági nehézségek, a kommunikáció zavarai vagy az agresszió. Ez a nagyon hasznos, ugyanakkor élvezetes, olykor izgalmas könyv igazi segítséget jelent, egyben az autizmushoz kapcsolódó súlyos problémák elméleti, módszertani megközelítésének és megoldásának gazdag, konkrét és tanulságos tárháza pedagógusoknak és szülőknek egyaránt.

Notbohm: Ezeregy Nagyszerű ötlet autizmussal élő vagy Asperger-szindrómás gyerekek neveléséhez és tanításához

Soha ne feledjük, hogy amilyen most a szülő attitűdje a gyerek felé, olyan lesz később a gyermek attitűdje önmaga felé. Mindannak a fókuszában, amit a gyermek számára biztosítunk, az egészséges szociális-emocionális énkép kialakítása áll. Ennek híján semmilyen terápia vagy nevelés sem fog segíteni. “Zseniális, megfontolandó tanácsok, melyeket mind a szülők, mind az oktatók gyorsan és egyszerűen használhatnak” az Ezeregy nagyszerű ötlet autizmussal élő vagy Asperger-szindrómás gyerekek neveléséhez és tanításához könyvben.

Lássuk meg benne azt a rátermett, érdekes, produktív és értékes felnőttet, aki – minden okunk megvan arra, hogy elhiggyük – lesz belőle. És őrizzük meg magunkban ezt a képet, mert a mi szemünkön keresztül ő is ezt fogja látni. Aki lát, az hisz, és aki hisz, az meg is valósít.

Naoki Higashida: HÁT EZÉRT UGRÁLOK – EGY FIÚ HANGJA AZ AUTIZMUS CSÖNDJÉBŐL

Milyen autistának lenni? Miként tudhatjuk meg, mit gondol és érez egy autista gyermek, akinek segíteni szeretnénk?
Ez a figyelemre méltó könyv, amelyet Naoki Higashida mindössze tizenhárom évesen írt, választ ad néhány kérdésre. A súlyosan autista Naoki megtanult kartonbillentyűzet segítségével, a betűkre mutogatva kommunikálni, és mondanivalója kivételes betekintést nyújt az autisták gondolkodásmódjába. Megmagyarázza az autizmussal élők sokszor elképesztő viselkedését, lehetőséget nyújt, hogy megértsük képi gondolkodásmódjukat. A zárónovella pedig minden kétséget kizáróan bizonyítja, hogy az autisták nincsenek képzelőerő, humorérzék és beleélő képesség híján. Naoki szívhez szólóan folyamodik a türelmünkért, együttérzésünkért. Könyve minden olvasónak alkalmat ad, hogy új, izgalmas nézőpontból szemlélje a világot.
Naoki Higashida 1992-ben született, az autizmusra való hajlamot 1998-ban állapították meg nála. Ezután speciális nevelési igényű gyermekek számára működtetett iskolákba járt, tanulmányait 2011-ben fejezte be. Több szépirodalmi és ismeretterjesztő műve is megjelent, munkáival díjakat nyert. Az írás mellett előadásokat tart az autizmusról és blogot vezet. Japánban, a Tokiói-öböl partján fekvő Kimicuban él.
Ma este 139-szerre próbálom megélni a színpadon, milyen lehet autistának lenni, és egyre kétségbe ejtőbben érzem, hogy szinte semmit sem tudok. Bárcsak hamarabb olvastam volna ezt a könyvet De talán még nem késő. Kulka János
Ha mi, állítólagos épek ilyen kitartóan, állhatatosan, aprólékosan próbálnánk megismerni és föltárni önmagunkat, ilyen körültekintően próbálnánk megmagyarázni a cselekedeteinket, miképpen azt az autista Naoki teszi, észrevennénk, hogy hibásak, tökéletlenek és fogyatékosok vagyunk mindannyian. Ezt felismervén elmúlhatna belőlünk az épek gőgje, és így a világ akár kellemes hellyé is változhatna. Sándor Erzsi
Szeretettel ajánlom ezt a könyvet mindazoknak, akik szeretnek ugrálni, a levegőbe betűket rajzolni, néha látszólag ok nélkül nekiiramodni, vagy az erdő és a mezők zöldjét élvezni. Azoknak, akik könnyen elfáradnak a rájuk zúduló információk és érzetek sokaságától, gyakran félreértik mások gesztusait, és időnként látszólag ok nélkül dührohamot kapnak, vagy dolgokat pörgetnek és szavakat ismételnek. És különösen ajánlom ezt az írást azoknak, akiknek a környezetében ilyen furcsa, de a könyv elolvasása után talán nem is annyira nehezen érthető manók élnek, akik a lelkük mélyén nagyon félnek attól, hogy problémát jelentenek a környezetük számára, és már az is sokat jelent nekik, ha érzik, hogy megpróbáljuk megérteni őket, nem nevetjük ki furcsaságaikat, és nem vagyunk rájuk dühösek valami miatt, amitől ők is szenvednek és amiről nem tehetnek. Arról, hogy szeretnek ugrálni.
Jaksity György

Julia Moor: Hogyan játsszunk és tanuljunk autista gyerekekkel? – Ötletek, tapasztalatok szülőknek és nevelőknek

Gyermekünk – bár autista – elsősorban gyermek, saját vágyakkal és álmokkal. Talán másképpen használja a játékait, talán szokatlan tárgyakban leli örömét, de ő is szeret játszani, és nekünk, szülőknek is adott a vele töltött örömteli együttlét lehetősége. Ez a könyv nagyszerű, mert autista gyerekünket is és minket (szülőket, gondozókat) is visszavezet a játékhoz. Miközben megtanulunk játszani a kicsivel, megtanuljuk az ő világát belülről látni, ami igen nagy segítség lehet a számára. Emellett sok hasznos gyakorlati tanácsot, ötletet is kapunk a szerzőtől, aki maga is autista gyermeket nevel.

Janoch Mónika: Hogyan? Útmutató füzet autizmussal élő emberek problémás viselkedéseinek értelmezéséhez, megváltoztatásához

Janoch Mónika útmutatót kínál autizmussal élő emberek problémás viselkedéseinek értelmezéséhez, megváltoztatásához. Amikor először szembesülünk nehézségekkel vagy amikor már belefáradtunk a próbálkozásokba, segít minket abban, hogy hátrébb lépjünk és rendszerezett gondolkodással, mélyebb megértéssel keressük meg a probléma forrását. Ez egyáltalán nem könnyű, és nincsenek minden helyzetre és minden emberre igaz csodamódszerek, de minden problémás viselkedés mozdítható és legalább csökkenthető.

Janoch Mónika: Problémás viselkedések megelőzése és kezelése autizmus spektrum zavarokban

A Problémás viselkedések megelőzése és kezelése autizmus spektrum zavarokban kötet világos, tömör, nagyon hasznos és érdekes is, különösen, ha az olvasó saját problémáit ismeri föl benne, sőt maga is használni szeretné ezt az alapvető módszert mint szülő vagy mint szakember, de nincs ideje, ereje, módja a sok és terjedelmes szakirodalom áttanulmányozására. Nem csak autizmusban! A problémát okozó viselkedésekről és kezelésükről írtak Asperger-szindrómás, autista típus, jó értelmi képességek vagy értelmi fogyatékosság, magatartászavarok eseteiben éppúgy segítenek, mint az egészséges gyermekek nevelése során.

Liz Hannah: Te is tudod! Hogyan foglalkozzunk autizmussal élő kisgyermekekkel?

A Te is tudod! Hogyan foglalkozzunk autizmussal élő kisgyermekekkel? gyakorlati útmutató szülőknek, bölcsődei gondozónőknek, óvodapedagógusoknak, tanítóknak, pedagógiai asszisztenseknek, gyógypedagógusoknak az autizmussal élő kisgyermekekkel való foglalkozáshoz.

Kathleen Ann Quil: Tedd – Nézd – Hallgasd – Mondd! Szociális és kommunikációs intervenció autizmussal élő gyermekek számára

Szívből ajánljuk a Tedd – Nézd – Hallgasd – Mondd! Szociális és kommunikációs intervenció autizmussal élő gyermekek számára című könyvet egyéni és kiscsoportos autizmusspecifikus fejlesztések tervezéséhez és kivitelezéséhez, a többségi és a speciális szolgáltatásokban egyaránt.

Ellen Notbohn: Tíz dolog – Amit minden autizmussal élő gyermek szeretné, ha tudnál

“Az autizmus világa sokaknak még ismeretlen világ. Nekik azt üzenem, hogy az autizmus önmagában nem félelmetes. Akkor riasztó, ha olyanok közt vagyunk, akik nem értik ezt a világot, ha mi magunk sem értjük az autizmust, és ha nem kapjuk meg a számunkra szükséges segítséget, ami elérhető lehetne. Nem tagadom, hosszú út áll még azelőtt, aki most teszi meg az első lépéseket az autizmus világában. Hosszú, ismeretlen útra pedig sohasem indulunk útikönyv nélkül. Ez a könyv iránytű lehet olyan kereszteződésekben, ahová valószínűleg meg fogtok érkezni, de a könyv segítségével könnyebb lesz tájékozódni. Az út kevésbé lesz ismeretlen, így kevésbé lesz ijesztő. Vannak, akik jól ismerik az autizmusból fakadó nehézségeket, és biztosan számtalan sebet szereztek már. Sok-sok fájdalom érte őket. Beszéljen ez a könyv helyettük és autista gyermekeik helyett, hiszen olyan sok embert kellene, hogy elérjen az üzenet: tanárokat, zülőket, testvéreket, apóst, anyóst, a bébiszittert, az edzőt, a buszsofőrt, a lelkészt, a barátok szüleit, a testvérek barátait, a szomszédokat. Add körbe a Tíz dolog című könyvet, és figyeld, hogy dőlnek a dominók.”

Olga Bogdashina: Valódi színek – Érzékelés és észlelés az autizmus spektrum zavarokban

A könyv az autizmus terén fellelhetõ érzékelési és észlelési problémák hatására koncentrál, mégpedig úgy, ahogyan et maguk az autista emberek értelmezik. A kötet elsõ része azokkal a szokatlan érzékelési élményekkel és érzékenységekkel foglalkozik, amelyeket a szakemberek gyakran figyelmen kívül hagynak. A második rész a felmérést és a fejlesztést taglalja, olyan gyakorlati tanácsokkal szolgál a megfelelõ módszer és technika kiválasztásához, amelyek segítségével enyhíteni lehet a problémákat és bõvíteni az erõsségeket. A könyv lehetõvé teszi a tanárok, szakemberek, szülõk és maguk az autisták számára is, hogy teljes képet alkothassanak és megérthessék az autisták eltérõ érzékelését és észlelését.

Még szintén érdekelhet...

Comments are closed.